Warunki sprzedaży labut.pl

 

Spis treści


 

 

 

 


 

 

1. Bezpieczeństwo transakcji


1.1. Szyfrowanie danych

Państwa dane przekazywane do sklepu labut.pl są zabezpieczone szyfrowaniem SSL, co uniemożliwia ich przechwycenie przez niepowołane osoby. Szyfrowanie danych uruchamia się przy składaniu zamówienia w sklepie. Zostaną Państwo powiadomieni o Certyfikacie Autentyczności, prosimy się z nim zapoznać i zaakceptować. Od tego momentu macie Państwo pewność, że dane przekazywane podczas finalizacji zamówienia będą dostępne tylko dla upoważnionych do tego osób i będą całkowicie bezpieczne.

 

1.2. Prawo do zwrotu towaru

W naszym sklepie Klientowi przysługuje prawo zwrotu zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od jego otrzymania. Szczegółowe informacje dostępne są w punkcie Wymiana i zwroty.

 

 

 Przewiń do góry strony

 


 

2. Oferta

 

2.1. Kolory obuwia

Kolory obuwia prezentowane na zdjęciach mogą się nieznacznie różnić od koloru rzeczywistego, wynika to z zastosowania przekazu cyfrowego obrazu. Dlatego nie przyjmujemy reklamacji ze względu na odmienny od zamawianego odcień obuwia (chyba, że z naszej winy został wysłany zły towar).

 

2.2. Dostępność towaru

Obuwie przez nas prezentowane jest również wystawione w sklepach stacjonarnych. Istnieje więc możliwość, że zakupiona para była już wcześniej mierzona. Jeżeli posiadamy więcej niż 1 parę w danym rozmiarze i kolorze to wysyłamy niemierzoną, ale kupując obuwie, może się zdarzyć, że dana para była mierzona. Na specjalne życzenie, możemy przed zakupem sprawdzić i potwierdzić, czy mamy parę niemierzoną, ale zajmuje nam to do 24 godzin.

 

 Przewiń do góry strony

 


 

3. Realizacja zamówienia

 

Towar sprzedawany w sklepie internetowym jest równocześnie wystawiany w sklepach stacjonarnych i mogą zdarzyć się nieliczne przypadki, kiedy:


  • towar zostanie równolegle sprzedany przez Internet i w sklepie stacjonarnym, 
  • stan magazynowy czeka w kolejce do aktualizacji, ale zmiana nie została jeszcze wprowadzona


Zastrzegamy sobie prawo do odmowy realizacji transakcji w przypadku wystąpienia jednej z takich sytuacji. Równocześnie zapewniamy, iż dokładamy wszelkich starań, aby aktualizacje były wprowadzane możliwie szybko i nie dopuszczać do sytuacji, w której musimy anulować transakcję. 

Do każdej przesyłki załączony jest paragon zakupu. Istnieje możliwość wystawienia faktury VAT, ale informację o tym należy zaznaczyć przy składaniu zamówienia ("Chcę otrzymać: fakturę VAT" w procesie składania zamówienia).

Zamówienie realizujemy w ciągu 24 godzin od zaksięgowania wpłaty i ewentualnego sprowadzenia produktu/ów.

 

 Przewiń do góry strony

 


 

4. Płatność

 

4.1. Sposoby płatności. Preferowanym przez nas sposobem płatności jest wpłata na konto bankowe. Dla naszych klientów udostępniamy również możliwość zapłacenia poprzez portal Płatności.pl (obsługa szybkich przelewów oraz płatności kartami kredytowymi) oraz przy odbiorze (tzw. paczki pobraniowe). Dla przedpłat realizowanych przez portal Płatności.pl doliczamy do całości zamówienia prowizję w wysokości 2 % jego wartości (jednak nie mniej niż 2 zł). 


4.2. Prosimy o wpłaty zaraz po zamówieniu obuwia. Przelew powinien być zaksięgowany na naszym koncie nie później niż w terminie 3 dni od zamówienia towaru. W przypadku braku wpłaty za zamówienie po upływie tego terminu, zastrzegamy sobie możliwość jego anulowania. 


4.3. W tytule przelewu prosimy podać tylko numer zamówienia (znajduje się on w wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia).

 

 Przewiń do góry strony

 


 

5. Wysyłka

 

5.1. Z uwagi na gwarancję szybkości i jakości dostawy, standardowo towar wysyłamy kurierem DPD. Takie paczki są w 100% ubezpieczone.

 

5.2. Kupujący przy składaniu zamówienia wybiera sposób dostawy oraz płatności.

 

5.3. Odpowiedzialność za towar przechodzi na Kupującego od momentu przekazania przesyłki przewoźnikowi, dlatego prosimy o przemyślany dobór przewoźnika.

 

5.4. Cennik dostaw (podczas składania zamówienia, aktualna cena wysyłki dodatkowo pojawia się w koszyku i jest doliczana do kwoty zamówienia): 

labut cennik

 

Przesyłki kurierskie dostarczane są do klientów zazwyczaj w godzinach 10:00 - 15:00, dlatego prosimy o podanie adresu dostawy, pod którym będą mogli Państwo odebrać przesyłkę.

Po dostarczeniu przesyłki do Paczkomatu przesyłka czeka na odbiór 3 dni, potem przez kolejne 11 dni jest do odebrania z najbliższej filii firmy InPost, dlatego osoby nie mające pewności, czy zdąrzą w ciągu 3 dni odebrać paczkę z wybranego Paczkomatu prosimy o skorzystanie z alternatywnych form wysyłki celem uniknięcia nieporozumień.

 

 

5.5. Przesyłki pobraniowe

Przesyłki za pobraniem o wartości większej niż 400zł wysyłamy wyłącznie za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Takie paczki są ubezpieczone do kwoty 5000zł, co eliminuje ryzyko straty pieniędzy w przypadku zagubienia przesyłki.

Zamówienia złożone w sklepie labut.pl z wybraną opcją przesyłki pobraniowej (płatnej przy odbiorze) są przez nas potwierdzane telefoniczne. W trosce o dobro naszych klientów nie wysyłamy paczek pobraniowych bez uprzedniego potwierdzenia telefonicznego.

 

5.6. Każde zamówienie w naszym sklepie jest umową kupna-sprzedaży. W sytuacji, kiedy nie odbierają Państwo paczki i zostaje ona zwrócona przez firmę kurierską do nas, zostają Państwo obciążeni dodatkowymi kosztami (koszt przesyłki do adresta + zwrot do nadawcy). W przypadku braku chęci uregulowania takiej kwoty sprawa zostanie skierowana na drogę cywilno-prawną.

 

 Przewiń do góry strony

 


 

6. 5% rabatu dla stałych klientów!

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów wprowadziliśmy w naszym sklepie labut.pl system rabatowy, dzięki któremu praktycznie każde kolejne zamówienie złożone i zrealizowane w naszym sklepie powoduje zwiększenie rabatu na kolejne zakupy i tak aż do osiągnięcia maksymalnego poziomu rabatu dla stałych klientów (5%). Rabat nie jest przyznawany za złożenie jednorazowego dużego zamówienia, ale jest przyznawany na podstawie sumy wartości wszystkich zakupów zrealizowanych w naszym sklepie labut.pl, w następujący sposób:

 

  • Suma zakupów w sklepie przekracza 250 zł - rabat na kolejne zamówienie wynosi 1%
  • Suma zakupów w sklepie przekracza 500 zł - rabat na kolejne zamówienie wynosi 2%
  • Suma zakupów w sklepie przekracza 1000 zł - rabat na kolejne zamówienie wynosi 3%
  • Suma zakupów w sklepie przekracza 1500 zł - rabat na kolejne zamówienie wynosi 4%
  • Suma zakupów w sklepie przekracza 2500 zł - rabat na kolejne zamówienie wynosi 5%

    
System rabatowy nie jest ograniczony czasowo i osiągnięte rabaty zostają już na zawsze. Zarejestrowanie się jest warunkiem skorzystania z systemu rabatowego, tylko użytkownik zarejestrowany może gromadzić dane o wartości zakupów co jest podstawą naliczenia rabatu.

 

 Przewiń do góry strony

 


 

7. Wymiany i zwroty

Zgodnie z art. 27 Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta: konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem określonych w art. 33, art. 34, ust. 2 i art. 35.

Jeśli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

 

7.1. W przypadku sprzedaży konsumenckiej istnieje możliwość wymiany lub zwrotu zakupionego obuwia pod następującymi warunkami: 

  • wymiana lub zwrot następuje w terminie do 14 dni od momentu dostawy

  • wymieniane lub zwracane obuwie jest nowe i nie nosi znamion użytkowania

  • do wymienianego lub zwracanego obuwia dołączony jest oryginał paragonu zakupu

  • karton, w którym odsyłane jest obuwie nie może być zniszczony (np. oklejony taśmą). W przeciwnym wypadku zostaną Państwo obciążeni kwotą 10zł brutto kosztem rekompensaty

 

 

7.2. W przypadku sprzedaży niekonsumenckiej istnieje możliwość wymiany zakupionego obuwia pod następującymi warunkami: 

  • wymiana następuje w terminie do 10 dni od momentu dostawy

  • buty, na które następuje wymiana muszą być w tej samej cenie lub wyższej od wymienianych

  • wymieniane obuwie jest nowe i nie nosi znamion użytkowania

  • do wymienianego obuwia dołączony jest oryginał faktury VAT

  • karton, w którym odsyłane jest obuwie nie może być zniszczony (np. oklejony taśmą). W przeciwnym wypadku zostaną Państwo obciążeni kwotą 10zł brutto kosztem rekompensaty

 

7.3. Paczkę z wymienianym/zwracanym obuwiem należy odesłać tylko i wyłącznie na adres podany poniżej (adres widnieje również na formularzu zwrotu/wymiany dołączanym do zamówień). Przesyłka powinna zawierać:

  • zakupione obuwie, 
  • oryginalny karton, 
  • oryginał dowodu zakupu (paragonu) wraz z wypełnionym formularzem zwrotu/wymiany (dołączonym do zamówienia). 

Zwroty wysyłane bez wypełnionego formularza nie będą rozpatrywane do czasu uzupełniania brakujących danych. Paczki wysłane na inny adres niż podany niżej nie są odbierane i wracają do Nadawcy, powodując niepotrzebnie dodatkowe koszty.


7.4. Warunkiem otrzymania zwrotu pieniędzy jest wypełnienie dołączonego do zamówienia formularza zwrotu/wymiany. Na dokończenie procedury zwrotu/wymiany są 3 miesiące. 

 

7.5. Adres, na który należy wysłać wymianę/zwrot :

LaBut.pl
UP Poznań 1
skrytka pocztowa 17
 
ul. Kościuszki 77
60-972 Poznań


Uwaga! Wysłanie przesyłki na inny adres niż wyżej wymieniony wiąże się ze znacznym opóźnieniem w wymianie/zwrocie (ok 2 tygodni) obuwia lub może narazić Państwa na dodatkowe koszty związane z nieodebraniem przez nas przesyłki i zwrotem do adresata. Ewentualne reklamacje należy wtedy wyjaśniać z pocztą lub innym przewoźnikiem.

7.6. Działamy w obrocie bezgotówkowym, dlatego nasza firma nie przyjmuje żadnych przesyłek pobraniowych. Osoby, które przyjmują paczki nie dysponują jakąkolwiek gotówką, którą mogliby opłacić przesyłkę pobraniową. Prosimy nie próbować w ten sposób przesyłać do nas paczek, bo narazi to Państwa na dodatkowe koszty związane z wysyłką przesyłki w obie strony.

 

7.7. W przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań bądź wątpliwości, prosimy o kontakt pod adresem e-mail wymiany@labut.pl

 

 

 Przewiń do góry strony

 


 

8. Podział obuwia ze względu na miejsce i sposób użytkowania

 

Obuwie modne

Obuwie zaprojektowane i wykonane do okazjonalnego użytkowania, w którym modny wygląd jest najważniejszy

 

Obuwie domowe

Obuwie zaprojektowane i wykonane tak, aby miało odpowiednią wytrzymałość i zapewniało komfort podczas użytkowania wewnątrz, dookoła domu; nieodpowiednie do użytkowania jako obuwie miejskie i nie gwarantuje ochrony przed złymi warunkami atmosferycznymi i środowiska

 

Obuwie do użytku w niskiej temperaturze

Obuwie zaprojektowane i wykonane tak, by zapewnić szczególną ochronę użytkownikowi podczas użytkowania w temperaturze poniżej zera na lodzie lub śniegu, lub powierzchniach zamarzniętych

 

Obuwie sportowe ogólnego przeznaczenia

Obuwie zaprojektowane i wykonane jako przydatne do noszenia podczas różnorodnej niespecjalistycznej aktywności sportowej, tj. joggingu, amatorskiego uprawiania sportów z rakietami lub gier boiskowych, takich jak gry podobne do koszykówki, i lekkiego, ogólnego treningu

 

Obuwie ortopedyczne

Obuwie używane w celach terapeutycznych przy określonych schorzeniach stopy.

 

 Przewiń do góry strony

 


 

9. Reklamacje


Większość naszego obuwia wykonana jest ze skóry naturalnej, i tak jak każdy materiał naturalny może nie zachować identycznego koloru oraz struktury na całej powierzchni. Ewentualne różnice wynikają z niejednorodności skóry. Aby obuwie zachowywało właściwy wygląd prosimy o jego konserwację:

  • Skóra licowa - Przecierać szmatką. Po wyczyszczeniu stosować pasty i kremy zgodnie z kolorem wierzchu.
  • Nubuk, welur - Delikatnie szczotkować. Można stosować impregnaty w aerozolu. Nie używać past i kremów.
  • Skóra ekologiczna - Przecierać szmatką. Nie zaleca się stosowania past, ale można stosować środki w aerozolu do skór syntetycznych

 

Warunki reklamacji:


Reklamacji podlegają wady obuwia, powstałe z winy producenta z wyjątkiem wad o których kupujący wiedział w chwili zawarcia umowy. Obuwie do reklamacji przyjmowane jest czyste za okazaniem dowodu sprzedaży.

Przyczyną nieuwzględnienia roszczeń reklamacyjnych może być:

  • Obuwie z wadami jawnymi, o których kupujący został poinformowany.
  • Obuwie posiadające uszkodzenia mechaniczne (obicia, otarcia, inne uszkodzenia mechaniczne oraz niewłaściwe dopasowanie obuwia do stopy)
  • Wygoda obuwia
  • Odbarwienie się wnętrza obuwia wykonanego ze skór naturalnych pod wpływem potu lub mocnego przemoczenia.
  • Przemakanie obuwia wykonanego ze skór naturalnych.
  • Brak lub nieprawidłowa konserwacja obuwia.
  • Naturalne zużycie się obuwia oraz fleków.


    Zasady użytkowania i konserwacji obuwia:

  • Wkładaj i zdejmuj buty zawsze rozsznurowane
  • Sznuruj buty zawsze - unikniesz przetarcia zapiętków
  • Czyść buty powierzchniowo przy użyciu wilgotnej szmatki lub gąbki - a szczególnie obuwie zimowe. Bezpośrednio po przyjściu do domu, należy usunąc wilgotną ściereczką pozostałości soli, błota i środków chemicznych używanych na ulicach, aby nie dopuścić do ich zaschnięcia - robią się wtedy nieodwracalne w skutkach narośla i zgrubienia na obuwiu.
  • Pamiętaj o codziennej konserwacji obuwia.
  • Unikaj przemoczenia obuwia, zwłaszcza skórzanego, jeśli jednak to nastąpki susz obuwie w temperaturze pokojowej, wyjmij sznurowadła, wypchaj buty papierem i pozostaw do całkowitego wyschnięcia. Nie używaj suszarek, kaloryferów, piecyków itp.
  • Po całkowitym wyszczotkuj buty (ze skóry typu welur, nubuk), a inne wypastuj pastą obuwniczą przeznaczoną do danego rodzaju skóry.
  • Zabrania się prania obuwia - pozbawia to skórę elastyczności, powoduje jej pękanie oraz osłabia spoiny kleju, ściegi szycia itp.
  • Obuwie noszone codziennie łatwo ulega zniszczeniu

 

Obuwie z podszewką naturalną (skóra, materiał tekstylny) może odbarwiać. Elementy ozdobne obuwia nie podlegają reklamacji. 

 

9.1. Wszystkie sprzedawane przez nas produkty objęte są 12-miesięczną gwarancją, która oparta jest na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. (Dz.U. Nr 141, poz.1176).

Obuwie zakupione po 25.12.2014 roku w przypadku reklamacji będzie rozpatrywane zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014r o prawach konsumenta ( Dz.U. 2014 poz. 827).

 

9.2. Jeżeli uważasz, że zakupione przez Ciebie w naszym sklepie obuwie nie spełnia warunków gwarancji, którymi produkt jest objęty to:

  • ściągnij formularz reklamacyjny w formacie Word (.doc) - KLIKNIJ TUTAJ lub w formacie Acrobat Reader (.pdf) - KLIKNIJ TUTAJ
  • wydrukuj i wypełnij uważnie formularz reklamacyjny
  • odeślij reklamowane obuwie wraz z wypełnionym formularzem reklamacyjnym oraz paragonem na adres:

          LaBut.pl
          UP Poznań 1
          skrytka pocztowa 17

          ul. Kościuszki 77
          60-972 Poznań

  • w ciągu 14 od otrzymania przesyłki poinformujemy Cię o sposobie rozwiązania reklamacji. 

 

9.3. Obuwie wysyłane do reklamacji musi być wyczyszczone . W przeciwnym wypadku, zabrudzone obuwie zostanie odesłane do nadawcy na jego koszt.

 

 Przewiń do góry strony

 


 

10. Prawa autorskie



Prawa autorskie do wszystkich materiałów w tym w szczególności zdjęć prezentowanych produktów są udzielone firmie Labut.pl, ul. Głogowska 31/33, 60-702 Poznań do wykorzystania w sklepie Internetowym. Jakiekolwiek Wykorzystywanie lub kopiowanie tych materiałów, w szczególności zdjęć produktów bez zgody właściciela jest łamaniem tychże praw i podlega karze.

W stosunku do wykrytych przypadków łamania praw autorskich właściciel tychże praw może wyciągać konsekwencje i kierować sprawy na drogę postępowania sądowego (przekazywać sprawy odpowiednim organom.)

 

 Przewiń do góry strony

 


 

11. Przesyłki zagraniczne


Nasza oferta skierowana jest w głównej mierze do odbiorców polskich i specjalizujemy się w obsłudze wysyłek na terenie Polski. Na specjalne życzenie klienta istnieje możliwość wysyłki towaru za granicę.

Koszty przesyłek zagranicznych zależą od kraju i podane są w osobnym miejscu podczas procesu składania zamówienia. Przesyłki zagraniczne realizujemy za pomocą Poczty Polskiej lub firm kurierskich, z którymi mamy zawarte umowy.

Płatności w przypadku zamówień zagranicznych można realizować przelewem na konto lub za pomocą serwisu Płatności.pl, który daje możliwość płacenia kartą oraz obniża koszty dokonanie przelewu jaki ponosi Kupujący płacąc z zagranicznego konta.

W przypadku zamówień zagranicznych koszt przesyłek jest stosunkowo wysoki - dlatego prosimy o dobre przemyślenie zakupów.

Wymiany i zwroty realizujemy tak samo jak w przypadku wysyłek krajowych.

Dokładamy wszelkich możliwych starań, aby produkty przez nas wysyłane były najwyższej jakości oraz zgodne z ofertami sprzedaży. Ponieważ jednak koszty wysyłek są stosunkowo wysokie do cen naszych produktów, a nasze produkty wykonane są ze skóry naturalnej, a nie z tworzywa i nigdy nie będą w 100% powtarzalne to zastrzegamy sobie, że za wysyłane przedmioty odpowiadamy jedynie do wysokości kosztów wysyłki krajowej wg cennika Poczty Polskiej.

 

 Przewiń do góry strony

 

This page uses cookie files to provide its services in accordance to Cookies Usage Policy. You can determine conditions of storing or access to cookie files in your web browser.
Close
pixel